Процес тендерних подань рамкової угоди

У державному секторі існує багато різних типів контрактів. Більшість контрактів складаються з одного постачальника, і тому процес закупівлі виключає всіх, крім одного. Однак існує багато рамкових угод, що дозволяють покупцям співпрацювати з рядом постачальників.

Рамкові угоди полегшують замовнику довгострокові угоди з кількома постачальниками, а в деяких випадках і з постачальниками, що охоплюють цілий ряд галузей. У рамках державних закупівель зазвичай покупець вимагає цілого ряду послуг; хорошим прикладом рамкової угоди може бути місцева влада, яка бажає придбати поточні будівельні послуги та розділити структуру на такі ділянки, як покрівля, будівельні ліси, загальне будівництво тощо, щоб створити угоду зі спеціалізованими компаніями без постійних виїздів до ринку. Теоретично це також повинно принести користь подальшим ланцюгам поставок протягом гарантованого періоду часу. Прийняти участь у тендерах можна на сайті ProZorro.Продажі.

Що таке рамкова угода?

Рамкова угода встановлює умови окремої групи контрактів на одну або багато послуг, які може виконувати один або багато постачальників.

Найбільш поширене використання рамкової угоди полягає у відсутності встановленого графіка або сфери застосування певних послуг. На відміну від звичайних торгів чи тендерів, як тільки компанія закріплює місце за угодою, то, швидше за все, не буде гарантії роботи з документацією про закупівлю та встановленими умовами, що це окреслює.

Хоча це може стримувати багато компаній, проте важливо враховувати обсяг угоди та кількість підрядників, які забезпечують місце. Завдяки більшій кількості постачальників, рамкові угоди пропонують більше шансів на успіх для підприємств, які вирішили торгувати , і можуть бути чудовими для формування довгострокових відносин. Як згадувалося вище, хоча цілком ймовірно, що рамкова угода розділена за галузями чи конкретною роботою (що часто зустрічається у будівельній галузі), багато національних рамкових угод розділено на географічні регіони і можуть бути ключовим джерелом постійної роботи для бізнесу та динамічна система закупівель.

У багатьох випадках рамкова угода – це спосіб, за допомогою якого замовник може створити один загальний документ для своїх постачальників. Це означає, що немає необхідності проводити тендер більше одного разу. Перевага цього для компаній полягає в тому, що, коли є місце в угоді, отримується доступ до великої кількості потенційних робіт із передбаченою встановленою кількістю. Однак, як правило, покупець «відкликає» пакети робіт за допомогою контрактів на відкликання, міні-конкурсів або навіть подальшого тендерного процесу, якщо потрібно, що буде зазначено в критеріях присудження.

Процес торгів

Процес торгів для рамкових угод за тією ж процедурою, що і звичайна модель закупівель ЄС для всіх закупівель в державному секторі. Детальніше ознайомитися із проведенням торгів щодо продажу лісу можна на сайті sale.ueex.com.ua/news/aukciony-lisu-v-elektronnij-systemi-prozorro-sale.

Правила закупівель передбачають розміщення повідомлення про контракт як на Прозорро.Продажі, так і на Українській біржі, де можна висловити свою зацікавленість. Після цього відбудеться випуск передкваліфікаційної анкети. Якщо компанія буде успішною на цьому етапі, її буде запрошено до участі у тендері (ITT). Потім замовник повідомляє успішні компанії про своє місце в угоді. Часто PQQ та ITT будуть разом, в одноступеневий процес присудження як рамкових угод, так і контрактів з єдиним постачальником.

Перемагаючи конкуренцію

Важливо відзначити, що змагаючись за місце на фреймворці, це розуміється те, що рівні конкуренції будуть набагато вищими. Це пояснюється просто величиною контрактів та більшою кількістю місць.

Незважаючи на те, що у компанії технічно вищі шанси на успіх, оскільки існує більше одного затвердженого постачальника, конкуренція може надзвичайно ускладнити успіх, і слід зосередитися на критеріях присудження, ретельно проаналізувавши документи про закупівлю, перш ніж розпочати торгів.

І PQQ, і ITT повинні бути найкращої якості. Потрібно дотримуватись усіх найкращих практик написання заявок та підтверджувати всі свої пункти доказами та доданою вартістю.

Найкраще у фреймворках працюють ті, хто постійно знаходить нові способи додавати вартість до необхідної послуги. Ці компанії, в свою чергу, матимуть найкращі шанси забезпечити контракти, коли їх відкличуть.